środa, 2 września 2009

Korea starts running an ad on advanced technologies

Korea już prawie od 10 lat działa na rzecz budowy silnej marki swojego kraju, właśnie pod kątem gospodarczym, kładąc duży nacisk na markowy eksport związany z nowymi technologiami. W 2000 r. ówczesny Minister Handu, Przemysłu i Energetyki zapowiedział, że rząd będzie wspierał tworzenie marek narodowych, aby gospodarka Korei była bardziej konkurencyjna na arenie międzynarodowej (tworząc m.in. 'Design and Brand Policy Division’). W 2002 r., podczas mistrzostw w piłce nożnej FIFA World Cup rozgrywanych w Korei, zaprezentowane zostało logo i hasło, za pomocą którego Korea prowadziła potem działania promocyjne.



Obecnie planowana jest duża, międzynarodowa kampania, która ma wzmacniać wizerunek Korei jako kraju o innowacyjnej gospodarce, produkującego zaawansowane technologicznie produkty.

The Korean government plans to start running an ad featuring Korea's indigenous and advanced technologies on international news media such as CNN and BBC, beginning from the middle of September, a source said Sunday.

The ad is aimed at promoting Korea's technologies for WiBro wireless data transmission, flat-screen televisions and other telecommunication areas where Korean firms have an edge over global competitors.

The government will also run the ad in a local newspaper published in Pittsburgh, Penn., targeting participants of the Group of 20 (G20) Summit, which will take place in the U.S. city from Sept. 24 to 25.

``We've made the ad for global media as part of efforts to embolden Korea's image as a technological powerhouse,'' the source from the Presidential Council on Nation Branding said. ``The ad will also be helpful for Korean technology firms seeking to raise their global positions.''

He hoped the ad will open the way for Korean ``hidden champions,'' the little-known but powerful small firms equipped with the world's best technologies, to draw more global attention and boost their sales.

In addition, the government is considering setting up public relations offices at major airports and exhibition centers around the world to promote the competitive small firms abroad, according to the council.

By Na Jeong-ju, Staff Reporter

www.koreatimes.co.kr

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz